Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego
A+ A-
Sonda
kalendarium imprez
Która z poniższych atrakcji turystycznych jest (najdok)ładniej zrewitalizowana? (Można zaznaczyć maksymalnie 3 pola)

Groty Nagórzyckie
Ruiny Zamku w Inowłodzu
Rynek w Piotrkowie Tryb.
Pałac Męcińskich w Działoszynie
Kolej Wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała
Skansen Łódzkiej Architektury Drewnianej
Manufaktura w Łodzi
Muzeum Pałac Herbsta w Łodzi

Strategia zarządzania marką Łódź na lata 2010 - 2016

dodano: 14.01.2011
drukujpoleć znajomemu

11 stycznia 2011 roku w Łodzi zaprezentowano wynik dziewięciomiesięcznej pracy nad "Strategią zarządzania marką Łódź na lata 2010-2016".

 Na prezentację przyszli nie tylko przedstawiciele władz miasta i regionu oraz instytucji kultury, ale także zwykli łodzianie. Strategię, za która miasto zapłaciło 600 tysięcy,  przygotowała firma Demo Effective Launching z Krakowa. Liczący 130 stron dokument podzielony został na siedem części:

1. Analiza SWOT.

2. Charakterystyka – diagnoza miasta (produktu) z punktu widzenia czterech kluczowych subproduktów (gospodarczego, kulturalnego, edukacyjnego, turystycznego (Manufaktura, ul. Piotrkowska, sport i rekreacja).

3. Charakterystyka konkurencji.

4. Koncepcja pozycjonowania miasta Łódź.

5. Przełożenie koncepcji pozycjonującej na kluczowe subprodukty miejskie.

6. Cele dla marki Łódź.

7. Grupy docelowe.

Agenci Demo na podstawie badań i analiz zaproponowali kilka cech, które wyróżniają nasze miasto spośród innych, na których powinniśmy budować jego markę. Wyróżnikiem ma być: nowoczesność, kreatywność, różnorodność, wielobarwność, wielowymiarowość, twórczy - awangardowy ferment i to, że w Łodzi dużo się dzieje. Miasto napędza do działania, zmusza do myślenia, rozwija wiedzę, talenty, emocje i przedsiębiorczość. Wielkie znaczenie ma również industrialne, surowe otoczenie, które inspiruje do tworzenia i działania.

Największym potencjałem Łodzi, według formy DEMO, mają być przemysły kreatywne oraz połączenie przedsiębiorczości i kreatywności. W Łodzi funkcjonuje wiele firm, instytucji oraz osób działających w sektorach kreatywnych, których istotą jest wykorzystanie wiedzy i pomysłowości (kreatywności) do tworze­nia konkurencyjnych i innowacyjnych przedsiębiorstw. Z punktu widzenia miasta jest to obszar wyróżniający Łódź spośród innych konkurencyjnych miast.

Wszelki działania powinny zmierzać do kształtowania Łodzi jako miasta Przemysłów Kreatywnych. Prze­mysły kreatywne to dziedziny, w których wykorzystuje się pomysło­wość i przedsiębiorczość. Dostarczają produkty i usługi, które sze­roko łączą się z kulturalną, artystyczną lub rozrywkową wartością. Zawierają modę, nagrania, filmy kinowe i telewizyjne, książki, publi­kacje w magazynach, sztukę wizualną (malarstwo, rzeźbę), sztukę teatralną, operę, koncerty, taniec, gry komputerowe czy zabawki.

Turystyka, jako jeden z czterech subproduktów najistotniejszych z punktu widzenia realizowanej w mieście strategii tożsamości, zajmuje trzecią pozycję (28%) po gospodarce i kulturze.

Z przeprowadzonych badań wynika, że w obszarze turystyki miasto Łódź nie jawi się jako miejsce spę­dzania urlopów wypoczynkowych długoterminowych. Do Łodzi przyjeżdża się, niezależnie od powodów wizyty, na 2 -3 dni. Tu­rystyka typu „city break” jest najbardziej dostosowana do możli­wości Łodzi, jak i jej atrakcji. Patrząc z marketingowego punktu widzenia, czyli poszukiwania elementów unikalnych w obszarze turystyki, można wyznaczyć kilka interesujących obszarów. Jest to potencjał turystyki postindustrialnej, czyli możliwości zwiedza­nia unikalnego na skalę tej części Europy dziedzictwa pofabrycz­nego oraz wyjątkowego układu urbanistycznego miasta. Miasto kojarzone jest głownie z przemysłem włókienniczym, filmem, sztuką, modą i designem. Główne rozpoznawane atrakcje miasta to Manufaktura, Atlas Arena, Muzeum Historii Miasta Łódź, Filharmonia Łódzka, ul. Piotrkowska, Centralne Muzeum Włókiennictwa, Muzeum sztuki, zoo.

Turyści odwiedzający Łódź to najczęściej kobiety i mężczyźni w wieku 15-39 lat (niewielka przewaga 25-29 r.ż) z miast od 20 000 do ponad 500 000 mieszkańców, głównie osoby pozostające w związku małżeńskim, kawalerowie, panny, a także mieszkający z partnerem oraz rozwiedzeni, posiadający średnie lub wyższe wykształcenie (specjaliści i technicy, dyrektorzy, wła­ściciele prywatnych firm, pracownicy umysłowi niższego szcze­bla, ale także studenci i uczniowie), zarabiający w przedziale 1400 – ponad 5000 PLN. 49% korzysta z Internetu poszukując informacji.

Strategia wyznacza dla turystyki cztery kierunki rozwoju:

- wypromowanie Łodzi postindustrialnej jako niepowtarzalnego miejsca w Polsce, ciekawego pod względem historycznym i architektonicznym

- wypromowanie wydarzeń kulturalno-rozrywkowych (np. pokazy mody, wystawy, koncerty, przedstawienia, zawody spor­towe) o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym

- wypromowanie w kraju i za granicą łódzkich centrów handlowych zlokalizowanych w przestrzeniach pofabrycznych, jako atrakcyjnego miejsca do robienia zakupów

- wypromowanie Łodzi jako destynacji sentymentalnej o korzeniach wielokulturowych

Obszar turystki w Łodzi będzie raczej skoncentrowany na tu­rystyce krótkoterminowej 2-3 dniowej, nazywanej „city break”. Łódź nigdy nie będzie miejsce długoterminowego wypoczynku. Miasto nie jest też na razie postrzegane jako atrakcyjne tury­stycznie, ze względu na fakt, iż Łódź kojarzyła się głównie z prze­mysłem. Nie znaczy to, iż nie da się zbudować nowych percepcji interesującego miasta na weekendowe, krótkie wypady. Należy w tym celu promować i komunikować unikalne atrakcje tury­styczne Łodzi, turystykę typu „city break” w obszarach:

- turystyki kulturalnej – festiwale, imprezy plenerowe, koncerty, wydarzenia sportowe (Atlas arena)

- turystyki postindustrialnej – promowanie unikalności architek­tonicznej i urbanistycznej samego miasta. Komunikowanie, iż strona wizualna miasta pobudza wyobraźnię

- turystyki sentymentalnej (historycznej) w celu pokazania wie­lokulturowości, różnorodności i tygla idei. Tarcia które dopro­wadziło do dynamicznego rozkwitu miasta – podkreślanie kompetencji przedsiębiorczości.

Strategia stworzona przez krakowską firmę wyznacza kierunki działania dla biura promocji miasta Łódź. Jeśli zostanie wdrążona, przyjdzie czas na wymyślenie chwytliwych haseł, logotypu i sposobu, w jaki Łódź będzie promowana w Polsce i za granicą. Na chwilę obecną budzi wiele kontrowersji i do końca nie wiadomo, czy będzie realizowana.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Dodaj swój komentarz


Nick lub imię:

Komentarz:
Przepisz kod z obrazka:
Wielkość znaków nie ma znaczenia.
Opublikuj


Cherlin
2017-02-12 07:01:46
Marie I gave a donation through PayPal and I shared your link on FB!! Thanks for the chance to wi;3I82&0;#&#8217nd love a shoot in your new studio! Oh and I found some great frames at Big Lots for a great price – thanks for the idea!! I will be praying about your journey as well…I know the frustration – and all I can say is God has blessed us in big ways – even through pain and although it was difficult to understand at the time I know that He was walking the road with us the whole time. Many blessings to you!! Kristin


kalendarium imprez
<<     Lipiec, 2017     >>
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Najbliższe wydarzenia

28.07.2017

30.07.2017
594. Urodziny Łodzi- koncerty
28.07.2017

30.07.2017
EC1- Zachód przed oficjalnym otwarciem. Urodzinowe seanse w Planetarium
28.07.2017

30.07.2017
SkierCon 2017
28.07.2017

30.07.2017
594 Urodziny Łodzi
28.07.2017

30.07.2017
Manufaktura na urodziny Łodzi.
09.07.2017

30.07.2017
XXIII Festiwal “Lato z Muzyką” Grotniki 2017
17.07.2017

31.08.2017
Wystawa „Letni wypoczynek i rekreacja w II Rzeczypospolitej”
06.07.2017

31.08.2017
KINO TROTUAR
01.07.2017

31.08.2017
Plenerowe Kino Perły
10.06.2017

03.09.2017
VII Ogólnopolska Wystawa Haftu Krzyżykowego Złota Igła

Zobacz najbliższe wydarzenia na mapie
video box
kalendarium imprez
Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze informacje na swoją skrzynkę pocztową, podaj swój adres email.

 
Zgadzam sią na wysyłanie na mój adres elektroniczny informacji ze strony rotwl.pl oraz na przetwarzanie tego adresu w bazie danych na zasadach określonych w przepisach Ustawy z dnia 26.08.2002r. (Dz. U. nr 144, poz.1204) o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
http://www.translateria.pl
http://www.zarabiajnaturystyce.pl/
katalog turystyczny 2015